WICKED WRISTS PART 1

wicked wrists part 2

SIDEPLANK BONANZA PT 1

sideplank bonanza pt 2

YOGA IN THE BAR PT 1

YOGA IN THE BAR PT 2

1. Uppvärmning

UPPVÄRMNING • Basposition, arbeta ihop skulderbladen, släpp ner axlarna, tillbaka med axlarna, handflatorna fram • Barnet med låren brett isär & med låren tätt ihop • Cirkelrörelser på alla fyra • Skjuta rygg med knät mot bröstet, svanka med benet bakåt böjt, hälen mot taket, "testa fjädringen" • Katt & ko, svanka & skjuta rygg • Diagonalt på alla fyra x 2 • Öppna upp bröstet •

1B. Mer uppvärmning

• Cirkla med fötterna • Gå på fötternas fyra sidor • Sidoböj

1C. Uppvärmning - alternativ

1D. Ett par min på morgonen

PS det mesta på den här sidan filmades 2015. eftersom yesyoga hela tiden utvecklar yogan så är inte alla övningar helt lika dem som lärs ut idag.
senare videos finns på instagram och facebook - YESYOGA.SE & kommer sedan publiceras även här.

2. Balans

BALANS FÖR FOKUS • Stående lårstretch mot bröst, stående stretch av musklerna på benets baksida • Stående diagonalstretch • Balans med "pussa knäet" och framsträckt ben som skjuter ut från höften! 

2B. Balans - alternativ

• Balans för fokus • Pilbågen för koncentration och långsam kraft • "Släppa väder" • Framåtlutning axel mot knä med sammanpressade handflator, ihopflätade fingrar och pekfingrarna vilande mot varann

2C. Balans alternativ 2

• Shiva dansar • Flöjtspelaren • Trädet

3. Dynamik: Månhälsning

Jennifer Beals & knä mot huvud

En rörelse uppkallad efter skådespelerskan Jennifer Beals i filmen "Flashdance". se till att sträcka ut benen uppåt/bakåt ordentligt, balansera höften med golvet, vrid in foten på benet i luften i riktning mot kroppen, skjut ifrån ordentligt i en kraftfull trebent nedåtgående hund innan du faller över åt sidan och intar positionen - även i knä mot huvud. 
Du kan också sträcka armen över huvudet i Jennifer Beals för att få en kraftfullare stretch från tår till fingertoppar.